TEratAK KASIH sUCI yayA

TEratAK KASIH sUCI yayA

Thursday, 15 November 2012

swet memory 5 ibnu rushd



alhamdulillah...syuk ke hadrat ilahi kerana Allah s.w.t masih mengizinkan aku bernafas di buminya yang bertuah ini.. sudah lama aku tak menjenguk aku punya dunia  aku nie..huhuhuh lama juga aku tak menupdetkan diri dlm blog nie...huh!! sudah hampir ke penghujung 2012..rasa sayang untuk meninggalkannya..
kerana terdapat berjuta kenangan manis pahit sepanjang 2012 yg aku tempuhi ini...
dan hampir juga kew penghujung unruk aku bersekolah..tinggal beberapa minggu aku  bersama member 5 ibnu rushd ini..byank knangan mnis aku coretkan bersama mereka..
tak saangka slama 2 tahun aku mengenali mereka byak knangan manis dan pahit telah aku rasa bersama dgn korang semua...walaupun aku tahu member aku tak ada persefahan ckit namun aku tetap menggap korang kawan aku, wlaupun adakalanya amat menjengkelkan...huhuhhuh, tp aku happy..

mieja,mieda,aina,mila,tengku,liza..sudah setahun aku berkawan rapat dengan korang..byank knangan manis telah kita abdikan bersama.korang byank mengajar aku tentang kehidupan yang sebenarnya, aku sayank korang..aku tahu korang byak kutuk org mengata org..tapi aku tetap bgga dgn korang...terima kasih melayan  kebodohan aku ini..kebisinan aku nie..dan keletahan aku nie..aku nk bg tau gak korang punya pakwe korang semua sporting tanks!!!

aida,farah,ciekah,miera,tina,salmah meklah,leen,siti..thanks!!!!!!!!!!!!!!sangat anggap aku sbagai best friends korang..jasa kalian aku tak akan lupa kan..terlalu byk kangan manis suka dan duka ,gelak ketawa bersama korng...korang adalah kawan terbaik!!kalo aku nk ceritakan perangai korang sorang2 konform tak akn hbs..tp aku cte serba sedikit gak lew..aida!! tq sb jd kawan aku..tagline sbagi aka ipar dan mama tiri tak akan aku lupa sampai bila2..usikan, gelak ketawa ucuk tak akan laling lupakan sampai bila2..
for farah..tq coz byak kau kongsi kan asalah kau kat aku..
ciekah, teriama kasih sb byak bantu aku dlam pelajaran
mera..hhuhuhh my baby yg byak wat aku gelak, geram..
salmah my dear sis yang byak menggembirakan hatiku
siti..tq byank bantu aq dlm pelbagai masalah aku
and mek lah dan leen..roommet aku selama 7 bulan ini..byak gelak ketawa kita rahsia dan pelbagai lagi knangan yg aku simpan bersama kau org berdua....sayang korang2..

members boy..huhuhuh..faizal, sapik, hasrul...aku cerita pasal korang..korang memang sporting gila..korang memang sekepala dgn aku..huhuhu aku suka jd mem korang koranglah kawan gurau, gaduh ,ketawa,bertumbuk,mengejek, and everything...nanti aku msti rindu dgn semua nie..tq juga coz layan perangai kegilaan aku dlm kelas..

ok, aad, mukhlis,judin,shuk,fendi,shan dan thava..sory sangat..aku selalu usik korang dlm kelas..msti bengang dok...aku pon bgang gak koz korang pon slalu usik aku..tapi..korang memang best lah..huuhuh
aku ada sorang lagi member..bukan aku terlupa pasal dia, aku nak cita panjang pasal dia..coz byak knangan aku bersama dia,,nanti aku cite,,and last tq cikgu husaimi and cikgu laila jaga kiteowang selama 2 tahun nie..
TERIMA KASIH MEMBERS 5 IBNU RUSHD, COZ SUDI JDI KAWAN AKU,,!!

Tuesday, 5 June 2012

CINtaKU TERhadaPMU, TIDAK akan PerNAH berubaH




Di pagi yg hening ini, syaza bangun pagi untuk meneruskan persekolahannya yang berbaki setahun lagi. Dia bakal menempuhi SPM pada tahun ini. Dia berazam akan hadiah kan ibunya serberapa banyak A yang di perolehi nya kelak dalam SPM itu nanti, agar dapat mengubah nasib mereka sekeluarga  yang dihimpit kemiskinan semenjak ayahnya meninggal dunia akibat jantung berlubang. Ketika itu Syaza berumur 10 tahun. ketika kecil dia kekurangan kasih sayang,nak buat macam mana sudah suratan takdir. Ibunya sudah berpesan supaya kita perlu tempuhi dugaan ini, degan redha dan pasrah sahaja.
Pada pagi persekolahan , dia berasa gembira kerana dapat berjumpa dengan kawan lamanya, banyak cerita mereka kongsikan ketika cuti 2 bulan itu. Pada masa yang sama juga syaza juga tidak sabar  hendak melihat wajah kekasih hatinya yang selama ini sayza hanya pendam dalam hati sahaja..kerana kekasih hatinya sudah di miliki orang. Namanya Aiman, Aiman belajar  di aliran akauntan, dan kelasnya hanya bersebelahan dengan Aiman. Syaza ketahui Aiman mempunyai kekasih hatinya yang bernama Nurin yang sekelas dengan Aiman. Syaza hanya memendam kan perasannya dari jauh dan dia tahu dia hanya bertepuk sebelah tangan sahaja. Boleh dikatakan setiap hari jugak Syaza mengintip Aiman dari jauh, itu sahaja yang dia mampu lakukan. Yang peliknya orang di sekeliling tidak sedar akan perbuatannya yang sentiasa mengintai Aiman . Aiman sorang pelajar yang rajin, pandai, kacak dan di gilai oleh ramai student di sekolahnya itu termasuklah nya yang juga salah seorang peminat Aiman.
Di pagi persekolahan seperti biasa, syaza  berjalan keseorangan memasuki ke sekolah, tiba-tiba dia terdengar ada orang memanggilnya dari belakang.rupanya yang memanggil nya itu tadi adalah Nurin. Dia berasa gementar kerana dia takut nurin akan mengsyaki dia apew2 kew,rupanya nurin berhasrat untuk menjadi kawan baik nya.yang selama ini dia tidak mempunyai member yang benar –benar rapat dgan nya, dia hanya mempunyai aiman sahaja.dan dia juga keinginan untuk mencari kawan perempuan yang boleh nurin berkongsi cerita dan bertukar pendapat or bantu dalam pelajaran. Syaza mengetahui dari pada rakanya, yang nurin nie seorang yang sombong dan angkuh. Orang yang mengada-adakan cerita ini agaknya dengki kot.. syaza menerima pelewaan nurin untuk dijadikan sahabat yang sentiasa mendengar masalah. Semenjak hari itu mereka berkawan dan berkongsi cerita. Kadangkala  nurin akan ceritakan tentang aiman walaupun syaza berasa perit mendengarnya, dia harus terima kenyataan bahawa kawan baik nya sudah bahagia dengan aiman. Apabila mengenali nurin, anggapan dari orang sekeliling salah, nurin seorang yang peramah, pemurah, baik hati, sensitive, dan banyak membantu sayza dari segi kewangan dan sebagainya, nurin anak orang yang berada jugak lah.ayah nya seorang pengetua dan ibunya seorang guru .
Mereka selalu bersama , walaupun mereka bukan sekelas, tapi itu bukan halangan baginya utuk berkawan dengan nurin. Pada suatu hari nurin mengajak syaza menemaninya keluar bersama dengan Aiman makan di luar selepas tamat waktu persekolahan. Syaza terkesima sebentar kerna buat pertama kali nya dia akan bertemu dengan  org yang selama ini di cintai tapi tidak kesampaian di depan matanya itu.syaza seharusnya terima kenyataan bahawa mereka sangat bahagia. Dia tidak mahu  jadi seorang  yang kejam kerana meminati pakwe kawan sendiri.tidak! sama sekali. Syaza perlu melupakan Aiman untuk kebahagian kawan baik nya nurin.walaubagaimanapun syaza perlu perlahan2 lahan melupakan aiman.
Tiba sudah hari kejadian tersebut, mereka bertiga makan di restoran yang berhampiran dengan sekolah kerana kuatir ibu syaza risau, aiman menerima syaza dengan senang dan terbuka, apabila berada disitu, syaza Nampak kemesraan yg terjalin diantara mereka berdua. Namun syaza pasrah dan redha apa yg berlaku dihadapanya. Syaza terpaksa sembunyikan perasaan ini demi kebaikan persahabatan mereka agar tidak terputus.
Syaza perhatikan bahawa aiman nie seorang penyayang, pemurah, baik hati dan suka buat kelakar, semua ciri idaman wanita ada padanya,bertuah syaza dapat aiman, yang sayang akan nya..syaza hanya mampu pandang dan mendiam kan diri kerana dia tidak biasa dengan laki, lebih2 lagi apabila bertemu dgn lelaki yang dia minati. Tidak ada apa yang dia nak bualkan, dia hanya mendiamkan diri, sehinggakan nurin terkejut dengan perangai syaza nie, kebiasaan nya mereka apabila bersama, mesti jew ada yng nak menyakat dan bergurau senda,ketawa..huhu. apabila aiman menanyakan, syaza  jawab sepatah ketika itu dan tidak banyak berkata-kata.selepas syaza  lama bersama dengan mereka syaza  sudah dapat biasakan diri  dan mula banyak besembang. Syaza juga berdoakan agar dapat  jauhi lah sifat cinta akan aiman nie.kerana dia tidak sanggup bersifat kejam akan terhadap nurin. Syaza tak sanggup untuk hancurkan atau ambil kebahagian nurin dari aiman.
Semenjak keluar bersama mereka berdua, syaza sudah dapat membiasakan diri apabila berhadapan dengan aiman. Dan  hari demi hari dia akan berusaha melupakan aiman dari kamus hidupnya. Pada suatu hari syaza dikejutkan dengan berita bahawa ibu nurin telah meninggal dunia. Terkesima dengan berita tersebut. Syaza dan aiman lalu pergi menziarahi keluarga nurin.syaza terlihat nurin kelihatan sedih dan pilu atas permergian ibunya. Syaza  cuba untuk menenagkan perasaan nurin yang hiba itu. Aiman meminta syaza pergi untuk memberi peluang kepada aiman  berbicara dengan nya.
Sudah hampir, seminggu nurin tidak ahdir kesekolah. Spm hanya 5 bulan sahaja lagi, syaza lihat aiman pun banyak bermuram sahaja sepanjang ketiadaan nurin, mereka bergaduh kah?tak mungkin. Syaza seharusnya melakukan sesuatu supaya mereka bangkit dan semangat untuk belajar. Keesokan harinya  syaza bertemu dgn aiman . untuk  menanyakan tentang nurin.berita yang di beritahu aiman itu amat lah mengejutkan diri syaza, patutlah aiman asyik bermuram sahaja,kerana nurin akan berpindah kew sekolah lain. Kerana ayah nya bertukar kew sekolah lain.mungkin ayah nya tidak sanggup untuk duduk di tempat ini kerana banyak kenangan bersama ibu nurin.
Pada hari terakhir nurin di sekolah lamanya itu, nurin mengajak kami berdua mengadakan jamuan perpisahan di restoran yng berhampiran dengan sekolah mereka.pada saat itu kami dihimpit rasa pilu, terutama sekali aiman, tapi walaubagaimana pun kami masih boleh berhubung melalui sms, or byk laman social. Tiba2 nurin memanggil syaza untuk bersama beborak dengan nya secara berdua sahaja, dalam perbicaraan kami itu nurin meng amanahkan supaya syaza menjadi spy kpada aiman. Bukan dia tidak percaya akan aiman namun dek jarak mereka sangat jauh,seorang di Pahang, dan seorang lagi di kedah.oleh itu nurin amanah kan syaza untuk menengokan aiman,

Sudah hampir sebulan nurin meninggal kan syaza, dan juga hampir sebulan juga aiman bermuram dan dia seolah2 olahnya tidak ada semangat untuk belajar, peperiksaan spm hanya tinggal 4 bulan lagi, syaza ada juga mencerita kan hal ini kepada nurin, nurin juga puas menasihati aiman supaya bangkit untuk meneruskan cita2 supaya mereka dapat bersama masuk kew IPTA yang lebih bgus lagi. Waktu balik sekolah, syaza mengajak aiman makan di restoran biasa tempat mereka selalu lepak ketika nurin ada dahulu, sekarang sudah jarang mereka makan di restoran itu,semenjak ketiadaan nurin. Tujuan syaza untuk berjumpa dengan aiman adalah untuk menasihati nya agar berubah, dan sedar bahawa pelajaran sekarang adalah lebih penting, aiman seorang budak yang pandai dan pintar lagi,  dengan mendengar nasihat dan kata semangat dari syaza itu tadi, menjadi kan aiman lebih bersemangat semula untuk meneruskan pelajarannya.


Apbila, SPM sudah hampir dekat, sudah semestinya ramai dikalangan pelajar membuat persedian akhir untuk peperiksaan ini, mereka akan buat study group, dan akan pergi kew library. Tidak kurang juga dengan syaza dan aiman.  Mereka saling bantu membatu dalam pelajaran. Aiman sentiasa bantu syaza dalam pelajaran.dan disebaliknya syaza berasa gembira sekali krana sentiasa dapat bersama study dengan aiman, tiba 2 perasaan yg sudah hilang itu datang kmbli, oleh krna dia memikir kan kawan, dia tidak akn tergamak menikam nurin dari belakang nya,dia masih berfikiran waras,mereka study bersama2 sama.dengan keakraban mereka telah menibulkan fitnah kpada mereka. Ada orng mengatakan syaza kawan makan kawan, syaza begitu sedih sekali,tetapi aiman memberi kata2 semangat kepada syaza supaya pedulikan kata2 itu,krana ia boleh mematahkan semangat..nya untuk melakukan ulang kaji sahaja.

SPM sedang berlamgsung, mereka semua menjawab dgn senag , sabar dan tekun. Sebelum itu syza dan aiman ada mengepos kad ucapan bertulis “good luck” kpda nurin, dan alhamdullilah nurin masih membalasnya.. apabila kertas akhir mereka habis, mereka berasa lega sekali, dan melompat kegirangan kerana mereka Berjaya menghabiskan menjawab peperiksaan, namun mereka tidak boleh berasa gembira kerana result belum ada ditangn mereka lagi.  Byak rancangn yg hendak dilakukan oleh pelajr lepasan spm, ada yg hendak mencari kerja, ada yg nak melancong, dan juga ada yg nak kawin. Bagi aiman dan syaza mereka berdua mahu berjumpa dgn nurin, sudah lama mereka tidak berhubung dgn nurin,sudah sebulan, oleh itu mereka meracang untuk melakukan kejutan buat nurin. Pada mulanya ibu syaza  tidak membenarkan  syaza pergi berjlan jauh, dan memandangkan di pujuk oleh aiman dan adik perempuan aiman, ibu terpaksa akur, lagi pun hanya 4 hari sahja mereka berada di kedah itu,
Mulanya perjalanan ke kedah pada pagi itu, alhamdullilah aiman mengetahui serba sedikit tentang perjalan itu, krana suatu hari dulu dia  pernah blajar di tingkatan 1,dia pernah menetap di kedah itu, dia tahu selok belok jalan itu, apbila mereka sampai ke kedah itu mereka perlu mencari hotel yg berhampiran.mujurlah senag untuk mencari hotel di kedah ini, harganya berpatutan juga, maklumlah aiman ank org berada, syaza bukan nak ambik kesempatn. Selepas sudah berjumpa hotel yg mereka hendak menghinap itu, aiman terus mengajak syaza dan Alia(adik aiman ) pergi mencari alamt rumah nurin, nasib baik nurin ada meninggalkan alamatnya kepda aiman. Apabila hamper kew alamt yg mereka cari, mereka berasa pelik knapew kereta byak di pekarangan rumah yg mereka cari tu, suasana dirumah nya amat meriah sekali dgn alunanan muzik, bunga manga, seperti kenduri perkhawinan..hati aiman berdebar2 rasanya..
Aiman Nampak ayh nurin bersalaman dari jauh,mereka bertiga menghampiri ayah nurin, ayh nurin terkejut dgn kehadiran kami  bertiga, dan dia menerima kehadiran kami dengan baik sekali, dan mempelawa kami naik ke rumah bertemu nurin, kami rasa tidak sabar untuk bertemu,terutama sekali aiman. Mana tak nya buah hati kesayangan. Apabila kami naik keatas dan masuk kew bilik nurin, kelihatan nurin cantik berpakaian pengantin, seperti nya dia akan melangsungkan perkhawinan sebentar lagi, aiman kelu lidah tak tak terkata, dan nurin sangat lah terkejut dgn kehadiran kami bertiga. Rupa2nya majlis diluar itu adalah majlis perkhawinan nurin bersama pilihan hati ayahnya.kenapa nurin sanggup melukai aiman, sedangkan aiman cukup setia di sana menanti kan nurin, tak pernah ada perempuan lain di hati aiman selain nurin, sungguh kejam perbuatan nurin ini.
Memndangkan pemikirannya waras, dia tidak mahu melakukan kekecohan di majlis perkhawinan nurin ini. Dia perlu bersabar buat semntara waktu, nurin acap kali meminta maaf kpada aiman kerana melakukan perkara ini,  rupanya nurin telah menjalinkan ikatan ini semenjak dia berpindah di  kedah lagi,dia menyatakan hari kew hari perasaanya mula syangkan akan sepupunya itu, sepupunya seorang mahsiswa tahun terakhir yg mengambil jurusan mekanikal egnering di university al azahr mesir.dan sekrang ini dia bercuti selama 5 bulan, dan akn smbung balik pada tahun depan,maka sempat lah nurin mengambil result spm nyew itu. Tapi namun begitu aiman merasa kan hatinya di cucuk pedang yg panas di hatinya, syaza banyak menasihati agar aiman perlu bersikap profesinal.
Akhirnya aiman terpaksa melepaskan nurin, walaupun amat berat. Apabila upacara pengantin bersalam dengan para tetamu, tiba nya di meja aiman, alia, dan syaza,. Suami nurin menghulurkan tgn untuk berjabt tgn dengan aiman, dengan berat hatinya aiman terpaksa menghulurkan nya, dan mengucapakn taniah,semoga bahagia, dgn pasangan nya.sebelum pulang kew peghinapan mereka, syaza berpeluang berbual dgn nurin secara berdua, syaza memberitahu kanapa dia tegar melakukan aiman seperti ini, krana aiman setia menunggunya. Dan dia juga tidak sabr utuk berjumpa dgn nurin, malah dia dapat hadiah yg sangat memeritkan di hati, syaza rasa kecewa  apabila nurin tidak memberitahu tentang perkhawinan ini, mereka tidak datng untuk menjenguknya di kedah ini, agaknya sampai sekarang dia tidak ketahui yg kwan nya akn melakukan perkara ini, dan dia akan terus menyakiti hati aiman. .ada hikmah nya mereka dtg menjenguk.
Apbila balik dari kenduri per khahwinan aiman bermuram sahaja, sepatah pun dia tidak mahu berkata dengan syaza dan alia. Mereka berdua hanya mampu mendiam kan diri, aiman mengajak adiknya dan syaza berdua pergi kew pulau langkawi, untuk menenangkan fikirannya.di situ byak dia menghabiskan dirinya termenung seorang diri melayan prasaan yg lara itu di tepi pantai.syza rasa amat khuatir sekali dengan keadaan aiman ini, dia perlu lakukan sesuatu agar aiman bangkit dari kekecewaan, dia tidak perlu mengalh., bunga bukan sekutum. Mungkin tak da jodoh di antara mereka, syaza lihat aiman duduk di gigi laut itu dan syaza lihat aiman jauh termenung, ini peluang syza utuk bngkit kan semnagt aiman,. Aiman menerima nasihat dari syaaza,btul jugak krana kita tidak perlu rasa kecewa dengan perkara seperti ini, krana akan menambah kekusutan sahaja.dan dia bertekad akn melupakan nurin.
Mulai hari itu dia pulang dari Pahang dengan semnagt yang baru dan kehidupan yang baru. Result Spm, di warwarkan akn keluar pada minggu depan, semua pelajar smk seri kuantan berasa sangat geementar akan menuggu keputusan spm ini, tidak kurang juga syza dan aiman, ibu syaza sentiasa menyuruh syaza melakukan solat hjat seperti mana dia melakukan ketika sebelum spm itu.sudah tiba pada masanya, pelajar spm tahun lepas mengambil result dengan pelbagai perasaan yg ada dlam diri mereka. Tidak kurang juga syaza, yg samgat gementar, dia selalu berdoa agar apa yg diharapkan tercapai..akhir nya dia dapat keputusan yg sangat banggakan sekolah 4A+4Adan 1B+,dan result aiman hnya lebih kurang sama sahaja dengan mendapat 5A+3A1B+…ramai dikalangan peljar mengucapkan taniah diatas kejayaan mereka.syaza membuka laman social di cyercafe bersama kawan sekelasnya.. syaza buka lamn facebook nurin, nuri ada menulis status bahwa dia hanya mmeperolehi 3A2A-2B+1c1D.. dan walaubagaimanapu dia mengucapkan taniah juga kepada nurin.

Aiman ,syaza dan 2 orng rakan sekelas dengan syaza iatu Irul, dan shima dapat Satu university yg sama,iaitu, uiniversiti teknologi mara di shah alam  Cuma jurusan mereka berlainan, aiman ambil jurusan pengurusan perniagaan, manakala syza ambil dlm jurusan bakery,membuat kek, shima dan irul ambik jurusan yg sama iautu fotographi.mereka berempat sangat akrab. Dan di kategori kan student yg nakal juga, senakal nakal mereka, meraka berempat menjadi best student di university itu, krana kecerdikan mereka,mereka saling bantu menbantu dalm pelajaran.sehinggakana pensyarah kagum dengan mereka berempat.
Sedar tak sedar mereka sudah masuk kew sem yg terakhir, tidak lama lagi mereka akan tamat belajar dalm bidang masing2 dan memperolehi ijazah.. sudah hampir 10 tahun syza dan aiman berkawan, keakraban mereka membuatkan perasaan aiman berubah serta merta,perasaannya terhadap syaza lebih dripada seorang kwan, dia tak sedar bila perasaan itu hadir dlam dirinya.tapi dia tahu dia sayang dan cinta akan syaza, . aiman pernah mencerita kan hal ini pada shima dan irul, shima rasa sangat happy apabila dapat tahu bahawa, aiman cinta kan syaza, tapi dia tak tahu, syaza suka atua tidak dgn aiman, setahunya syaza sudah lama buang perasaan cinta dekat aiman krna dia tak sanggup bersifat kejam kpd nurin. Walaubagaimanapun shima dan irul, perlu bantu kawan karibnya itu, untuk dapatkan cinta hatinya,dia pernah menanyakan hal ini pada syaza tentang perasaanya terhadap aiman . namun syaza menyatakan tidak mungkin dia dapatkan cinta aiman, mungkin pintu hati aiman sudah tertutup untuk menerima perempuan lain, akibat kekecewaanya menjalankan hubungan bersama nurin dahulu. Dan dia sedar juga bahawa aiman hanya menganggap dia hanya kawan baiknya sahaja tidak lebih dari itu.
Akhirnya mereka berempat Berjaya menamatkan pelajaran dlm bidang masing2. Aiman sudah Berjaya mendapatkan kerjanya, di syrikat pak usunya, di kuala lumpur, manakala, syaza sedang dalam proses membuka perniagaan kdai bakery di kuala lumpur. Akhirnya hasrat nya itu Berjaya atas bantuan dari, aiman,kawan baiknya. Dan perusahan nya Berjaya dapat sambutan orang ramai. Dan dia sekarang menetap bresama ibunya di kuala lumpur, kehidupan mereka berubah.., menjadi seorang yg berada, dan mempunyai rumah yang cukup selesa untuk didiami.  Manakala 2 rakan baiknya irul dan shima membuka kdai fotograpi, dan dia mengambil upah mengambil gambar orang.perniagaan mereka juga semakin maju, dan dengar cerita mereka akan melangsungkan pertunangan pada masa terdekat ini..
Pada suatu hari, syaza berada di restoranya, tiba dia keleihatan nurin kwan  lama nya itu, dia menergur dan mereka berpelukan, byak perkara mereka bual kan. Sehingga lah hal peribadi masing2. Nurin mencerita kan dia sudah bercerai dengan bekas suaminya 5 bulan yang lalu, akibat tiada kesefahaman, di antara mereka, tiba nurin menanyakan tentang aiman, di mana aiman berada,dan adakah aiman masih mengingatinya. Dan dia menyuruh merapatkan kembali hubungan mereka yang terputus ketika di sekolah menengah dahulu, nurin beria merayu kepada syaza, kerana kasihan akn yang benar-benar meminta bantuan darinya, dia terpaksa akur, dan dia juga akan mencuba untuk merapatkan hubungan mereka itu, syaza tahu, bukan mudah aiman untuk menerima nurin kembali,perasaanya berasa sakit,mungkin dia sudah mula sayang akan aiman semenjak hubungan mereka selama ini akrab  tapi dia akan berusaha,selepas itu, nurin meminta nombor telefon aiman,kerana mudah utuk menghubungi
Apabila mereka berdua sedang rancak beborak, tiba-tiba aiman, shima, dan irul datang kew restoran syaza. Dgn membuat kejutan kerana hari ini merupakan hari lahir syaza.syaza pun tidak tahu bahawa hari ini merupakan hari lahirnya.walaubagaimanapun, dia amat terharu dgn kejutan yg di berikan oleh raka2nya itu, namaun mereka bertiga juga terkejut dgn kehadiran nurin itu,terutama sekali aiman. Aiman membuat muka yang kurang senang dgn kehadiran nurin di sini, dan sebaliknya dgn nurin yg amat teruja dapat berjumpa dgn buah hati kesayangannya. Aiman tidak mahu menjatuh kan marauh nurin dia hanya bersikap positif,dan hnya bersikap bersahaja, dia banyak mendekat kan diri dengan syaza, apabila syaza menyuruh aiman melayan nurin, dia buat tak endah sahaja dgn suruhannya, dia berasa geram dgn sikap aiman itu, racangan menyambut ulang tahun syaza sudah dirancang oleh aiman dgn shima dan irul serta majikan syaza, dia rasa gembira apabila aiman buat kejutan untuk syaza yg dia membawa ibu syaza masuk kew restoran dgn hadiah sepasang teddy bear besar itu.
Menitis air mata  syaza ketika mereka menyanyikan lagu “happy birthday” untuknya, dia amt terharu, dan menjemput semua tetamu menjamu selera, ketika syaza dan aiman duduk berduaan, syaza ingin beri tahu hasrat nurin sebentar tadi, malah aiman pun ada benda yang ingin di beritahunya tentang perasaannya terhadap syaza, namun, dengan rasa hormatnya aiman membenarkan syaza dahulu, bersuara,  dan dia memberi tahu hasrat nurin sebentar tadi, dan aiman kelihatan begitu terkejut sekali, dgn berita itu, dan dia cukup marah dgn perbuatan nurin. Dia menolak sekeras kerasnya, dan dia berkata bahawa cintanya kpada nurin sudah dibuang jauh2,tapi syaza tidak putus asa memujuk juga aiman suruh kembali kepada nurin.Tapi aiman tidak mahu, krana dia sudah jatuh cinta dgn sesorang,.syaza sudah putus asa untuk memujuk aiman lagi, tiba tiba nurin dating, dan dia amat terkejut dengan kenyataan aiman sebentar tadi.
Nurin mengsoalkan siapa yang berada di hati aiman sekarang ini. Lalu aiman mengeluarkan sebentuk cincin dan menarik tangan syaza dan di bawak kew khalayak ramai, di situ nurin sudah menjangka, bahawa syaza adalah orang yang bertahta di hati aiman sekarang ini, lalu aiman mengeluarkan kata kata puitis dan romantic, bahawa dia mencintai syaza,kerana syaza lah byak menaikan semangatnya,syaza lah byak memberi kata2 semangat ketika dia kecewa dari bercinta.syaza juga byak bantu dlam pelbagai masalah yg di hadapinya. Dengan selamba aiman duduk di hadapan syaza, dan menyatakan sudikah syaza menjadi penyeri hidupnya.syaza menitiskan air mata, lalu memandang nurin, nurin turut menganguk menandakan merestui hubungan mereka itu, lalu syaza menghulurkan tangan nya, dan aiman terus sarung cincin ke jari manis syaza. Ketika itu ramai orang melihat agenda romantic itu, terus menepuk tgn dan bersorak kegembiraan. Hari ini merupakan hari paling manis buat syaza. Tidak lupa juga dgn ibunya dan dua rakan baiknya iaitu shima dan irul.dia mengucapkan teriama kaasih atsa apa yang berlaku pada hari itu.
Sejerus itu nurin mengucapkan tahniah atsa apa yg berlaku sebentar tadi.syaza memintak maaf krana dia mungkir janji. Tapi apabila nurin  meliaht   aiman melakuakn kejutan itu tadi, dan sentiasa bersama dgn syaza, dia meraskan ada Sesutu yg berlaku diantara aiman syaza, betul sangkaan nya, bahawa aiman menyukai syaza. Oleh itu nurin tidak mahu bersikap selfish. Sebab itu dia stuju dgn hubungan mereka . nurin juga ingin meminta maaf kpda aiman atsa perbuatan nya yang selama ini. Dan aiman bersikap terbuka lalu dia memaafkan nurin dan dia  berharap nurin akan berjumpa dgn lelaki yang lebih baik dari padanya.dan dia juga meminta supaya doakan syza an aiman bahgia hingga kew ank cucu.dia hanya tersenyum..dan memeluk syaza.
Syaza dan aiamn berasa gembira sangat kerana hari itu merupakan hari perkhawinan sahabat mereka iaitu, shima dan irul. Mereka berdua meminta agar aiman dan syaza menjadi pengapit mereka. Mereka kelihatan sepadan sangat.majlis itu betul meriah dgn kehadiran teman-teman rapat mereka, dari sekolah menegah, dan kawan dari UItM, dahulu. Sepertinya mereka buat reniun pula.hal syaza dan aiman pula, mereka juga akn melangsungkan perkhawinan pada minggu hadapan shaja.tidk dekat dgn perkhawinan shima dan irul, ibu syaza berpesan supaya buat sahaja majlis perkhawainan itu bersama shima dan irul,mereka berdua pun menyatakan hasratnya itu, supaya dapat menjimatkan kos, namun, di tolak oleh aiman dgn secara baik2,. Aiman menyatakan biarlah hari lain2 supaya mereka menjadi raja sehari ketika itu, dia tidak mahu berkongsi dgn orang lain. Syaza hanya ikut shaja  perancangan yang di buat oleh aiman. Segala persiapan kahwin pun pak usu aiman yang urusan kan, pak usu menyatakan supaya mereka berdua hanya duduk diam tunggu hari perkahwinan itu. Segala perancangan kahwin biar pak usu dan mak usu aiamn yang buatkan. Oleh itu aiman dan syaza tidak byak bantah, apa yang mereka lakukan dia hanya bersetuju. Apa yang penting bagi aiman dan syaza adalah kebahgian mereka berdua..

Hari yang di tunggukan sudah tiba,perkhawinan mereka berdua, upacara akad nikah berlangsung di masjid bputrajaya,aiman segak berpakaian baju melayu putih,bersamping dan bersongkok di atas kepala.manakala syaza dihiasi sangat cantik oleh hasil solekan yang tekeanal di kuala lumpur itu, pada waktu itu syaza sangat cantik berbaju kurung moden dan dihiasai sulaman manik2, dan batu2 permata di bajunya,dan bertudung di kepala,syaza diiringi masuk kew masjid oleh ibunya dan shima.syaza akn di nikahkan oleh juru nikah kuala lumpur. Dengan sekali lafaz sahaja syaza sah menjadi suami aiman, syaza mencium tangan ibunya dan berpeluk dgn shima, di saat itu tak dapat digambarkan sangat terharu rasanya. Aiman melakukan solat sunat syukur atas pernikahanya dan dia berdoa agr hubungan mereka kekal hingga kew pintu syurga. Aiman menyarung kan sebentuk cincin dan mencium tangan syaza, semjak itu lah tanggungjawabnya sebagai isteri kepada aiman, aiman mencium dahi syaza dengan penuh kasih syang, selepas itu, baru lah dia bersalaman dengan ibu bapa mereka, dan saudara mara kedua belah pihak.,di majlis persandingan aiman dan syaza cukup gah, dan menarik kerana perkhawinan mereka dibuat di hotel bertarafkan 5 bintang hotel terkemuka di kuala lumpur itu, ramai tetamu kehoramat,VVIP, saudara mara kedua belah pihak ,rakan2 sekolah menengah, rakan mereka di university, dan juga perkerja-kerja  syaza dan juga ekerja aiman di pejabat itu. Yang jadi pengapit mereka sudah tentu shima dan irul.
 Syaza sangat cantik dengan baju pengantinya yang Nampak mewah dan elegand.tidak kurang juga segak aiamn bertengkolok di kepala dan keris di pinggang. Mereka menaiki kereta mewah yang di tempeh khas oleh pak usu aiman. Mereka diiringi masuk dgn berselawat dan paluan kompang, sungguh meriah  sekali di hari perkhawinan mereka itu.mereka di arak masuk diirigi oleh ank2 kecil yang sungguh comel berpakain gaun putih dan bersut hitam. Mereka disandingkan di atsa pelamin yang berkongsep kana la-ala berada di taman ros biru. Sungguh cantik.selepas itu upacara tepungtawar oleh  saudara terdekat dan ibu bapa mereka. Selesai sudah upacara tersebut mereka di arak kew meja makan untuk upacara makan beradab. Sangat romentik apbila aiman menyuapkan makanan kedalam mulut syaza. Selepas itu mereka di minta untuk menukar baju untuk upacara memotong kek 8 tingkat..sungguh gah kek mereka berdua.dan akhir kejutan dari sahabt mereka iaitu shima dan irul.tayangan gambar syaza dan aiman dari university, sehinnga lah sewktu aiman melamar sayaza. Ramai tetamu menyatakan teruja dan sangat secocok, dan byak memuji mereka berdua.akhir sekali upacara bersalaman dengan para tetamu yang hadir. Untuk mengucapkan terima kasih.
Allahamduliliah, akhirnya majlis itu habis dengan sempurna, dan apa yang di rancang pada hari itu,s emua manjadi. Ibu syaza, syaza dan aiman pulang kew rumah aiman yang berada di damansara. Itulah hari pertama mereka menjalankan tanggungjawab suami isteri. Selapsa ini syaza dan aiman akan ber bulan madu di korea selama  seminggu.kehidupan mereka sangat bahagia..aiman cukup sayang akan syaza.dan dia berjanji akan menjadi suami yng terbaik buat syaza. Syaza sungguh terharu dgn lafaz dari aiman itu. Syaza amt bersyukur kerana di kurniakan suami yang begitu penyayang, dan bertanggungjawab…
Akhir sekali kehidupan meraka………bahagia……sehingga mereka dikurniakan zuriat yang comel…..

TAMAT

Di hasikan oleh :
                                                                                  Nor nadia ibrahim


Monday, 5 March 2012

KELAKAR DER.....:-p



kisah lucu di sekolah tadi bersama member ku yang cubby...oh salmah si sengal(ss)
pecah tembelang..rahsia kita wat facethepaper..huhuhuhu..sedih sungguh...kisah nie..waktu peksa..
pjk td..ala biasa ar bdk kelas 5ert apabila menjawab exam pj...5 min pon dah siap kan....
aq ngan amoh pon wat ler kejew gilew...main kat belakang...erm aq pon nengok ckgu pon dah bosan menjaga kiteowang...aq pon wat keje gile main facedebok..huhuhuhhuh..hantar lah dgn amoh..main komen2 kat situ...dah hbs waktu hantar paper..ku hantar lah paper tu...pas siap hantar paper exam...punya lah syok nak mengomeng kat bdak SS(salmah sengal tu)...tiba2...pap!!! cikgu asmah ambik kertas tu..apa lagi..aq menjerit lah....a"ah cikgu tidak!!!jgn..huhuhuh dgn rasa homat kat ckgu tu..aq bg lew...ckgu bace..semua pdg..aq gelak lah sakan dgn mek salmah nie...huhhuhu haru jd nyew....nanti aq tunjuk kan paperface tu..huhuhu..hari nie lah paling mengembira kan walaupun ad yg x gembira ary tu...huhuh('',)